A Nemzeti Mobilfizetési Rendszerről

Békéscsabán 2010 májusa óta üzemel mobilparkolás. A szolgáltatást igénybe vevők száma folyamatos emelkedést mutat, mivel a hagyományos automatában vásárolt szelvényekhez viszonyítva rendkívül rugalmas, valamint igen alacsony hibaszázalékkal üzemel.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) üzemeltetését a nemzeti mobilfizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény és a 356/2012. (XII. 13.) Kormányrendelet kijelölése alapján, közszolgáltatási szerződés útján a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. végzi.

Hogyan kell használni az SMS parkolást?

A legegyszerűbb használati mód a hagyományos SMS-ben történő indítás és leállítás. A szolgáltatás csak magyarországi honosságú mobiltelefon előfizetéssel érhető el. Az índításhoz az autó rendszámát kell elküldeni hagyományos SMS formájában egy egyedi telefonszámra, amely megtalálható minden parkolójegy kiadó automatánk hátsó oldalán. A parkolás végeztével ugyanerre a telefonszámra küldjön egy stop szót, mellyel a parkolás leáll, és Önnek csak annyit kell fizetnie, amennyit valójában várakozott. A szolgáltatás a parkolás díján felül mobilszolgáltatónként eltérő összegű; úgynevezett kényelmi díjat is tartalmazhat. Ennek összegét az Ön szolgáltatója teszi közzé, de a sikeres indításkor a visszaigazoló SMS-ben is megtalálható.

A szolgáltatás igénybevétele SMS használattal jár amelynek díjait az Ön mobilszolgáltatója teszi közzé.

Előnyei:

  • Szinte minden szolgáltató esetében működik (lásd a parkolójegykiadó automatákon megtalálható mobilfizetési információkat)
  • Egyszerű indítás és leállítás
  • Külföldi rendszámra is indítható (a rendszám után kötelező egy vesszővel elválasztva az autó felségjelét is elküldeni)

Hátrányai:

  • Egy telefonszámról egyidőben csak egy rendszámra tud parkolást indítani
  • A mobilszolgáltatók a parkolás indítását egyedi “kényelmi díj” megfizetéséhez köthetik (érdeklődjön szolgáltatójánál)
  • Nehézkesebb kezelés a mobilapplikációkhoz képest

Parkolás Mobilalkalmazással

Számos mobilalkalmazás van a piacon, amelyik alkalmas a szolgáltatás rugalmas igénybevételére. A legtöbb mobilszolgáltatónak van saját alkalmazása a mobilvásárlásokhoz, ezt Ön is használhatja.

Ismert a piacon az OTP bankcsoporthoz köthető Simple nevű alkalmazás, amivel bankkártyával fizetheti ki mobilparkolását vagy más szolgáltatását.

Kérjük figyelmesen válasszon alkalmazást, mert van olyan is, amelyik nem végez valódi önálló szolgáltatást, hanem csak az Ön által kiválasztott parkolási övezetben a parkolás indításához elindít egy hagyományos SMS üzenetet. Ebben az esetben olyan, mintha Ön kézzel indította volna el azt, és ezért az SMS parkolás fejezetben foglalt hátrányokkal kell számolni.

A Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. mobilapplikációját ajánlja, és ezzel kapcsolatosan tudunk Önnek segítséget adni, amennyiben telefonon keresi meg ügyfélszolgálatunkat.

Töltse le a különféle mobilapplikációk közül az Önnek leginkább megfelelőt erről a linkről.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Saját fejlesztésű applikációja

Ikonkép

Letöltési linkek:

Hasznos linkek

(A külső weboldalakra hivatkozó információkért felelősséget nem vállaunk):

Hiba esetére:

Az alábbi táblázatban összefoglaljuk, hogy milyen üzemzavar esetén kit érdemes felkeresni a panasszal.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a mobilparkolási szolgáltatás műszaki hibája esetén elsődlegesen az Ön mobiltelefon szolgáltatója, majd ezt követően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tud részt venni a közvetlen elhárításban (téves használat, zónakód tévesztés, telefonszám tévesztés esetét nem ide értve). A Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. kizárólag a parkolóhelyeket üzemelteti, jogosultságunk nem terjed túl azon, hogy le tudjuk kérdezni az ügyfél kérésére, hogy a mobilaprkolási szolgáltatása milyen állapotban van, és elindult vagy leállt-e?

Hiba jellegeA hiba lehetséges okaiElérhetőségek:
Az SMS-ben indított mobilparkolásról nem kaptam visszaigazoló SMS-t1) Ellenőrizze, hogy az SMS telefonszámot helyesen írta-e be
2) A körzetszámot az Ön szolgáltatójának megfelelően kell kiválasztania
3) Ha hordozott telefonszáma van, abban az esetben is a szolgáltatónak megfelelő körzetszámra kell SMS-t küldenie.
4) Más esetben a hiba leggyakrabban a mobilszolgáltatójánál lehet, ezért legvalószínűbb, hogy annak ügyfélszolgálata az illetékes.
5) Elsőként javasoljuk, hogy a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. Parkolási üzletágánál érdeklődjön, hogy a parkolása ténylegesen regisztrálva lett-e annak ellenére, hogy Ön erről nem kapott értesítést.
Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. Parkolási üzletág:

+36 20 299-8442
+36 66 445-542 (1-es menüpont)

YETTEL ügyfélszolgálat: 1220

TELEKOM ügyfélszolgálat: 1414

VODAFONE ügyfélszolgálat: 1270
Az SMS-ben indított mobilparkolás leállításáról nem kaptam visszaigazoló SMS-t1) Ellenőrizze, hogy az SMS telefonszámot helyesen írta-e be
2) A körzetszámot az Ön szolgáltatójának megfelelően kell kiválasztania
3) Ha hordozott telefonszáma van, abban az esetben is a szolgáltatónak megfelelő körzetszámra kell SMS-t küldenie.
4) Más esetben a hiba leggyakrabban a mobilszolgáltatójánál lehet, ezért legvalószínűbb, hogy annak ügyfélszolgálata az illetékes.
5) Elsőként javasoljuk, hogy a Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. Parkolási üzletágánál érdeklődjön, hogy a parkolása ténylegesen regisztrálva lett-e annak ellenére, hogy Ön erről nem kapott értesítést.
Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. Parkolási üzletág:

+36 20 299-8442
+36 66 445-542 (1-es menüpont)

YETTEL ügyfélszolgálat: 1220

TELEKOM ügyfélszolgálat: 1414

VODAFONE ügyfélszolgálat: 1270
A mobilparkolás idő előtt leáll, és erről SMS értesítés érkezik.A mobilparkolás az alábbi esetekben állhat le beavatkozás nélkül:

1) elérte az adott területen a szolgáltatási idő végét (munkanapokon 18:00 órakor)
2) elérte az 5 órának megfeleleő díjat (5602-es zónában 1600 Ft, 5601-es zónában 1800 Ft), ezért a parkolása a továbbiakban 18:00 óráig díjtalan a zónában.
3) elérte a rendelkezésre álló egyenlegét (Feltöltőkártyás telefonoknál jellemző)
4) elérte az Ön mobilszolgáltatója által egyénre szabottan meghatározott mobilparkolás vásárlási keretét
Békéscsaba Vagyonkezelő Zrt. Parkolási üzletág:

+36 20 299-8442
+36 66 445-542 (1-es menüpont)

YETTEL ügyfélszolgálat: 1220

TELEKOM ügyfélszolgálat: 1414

VODAFONE ügyfélszolgálat: 1270